onsdag 11 november 2009

onsdag

hej!
onsdag var det idag och hästdag på schemat, men innan det va det samhäll. jag klantig som jag är var helt inne på att vi började med hästdag halv elva. men det va fel, hade samhäll först tjugo över åtta som kom lite sent till den, men det gjorde inte så mycket.
red manick idag och ibland så gick det bra och ibland inte, men tycker verkligen inte om den hästen alltså, han är så hård i munnen och stel å jag vet inte allt, men gillar han inte iallafall. men sten tyckte det gick bar sa han så får la lita på det. :)
hade körlektion sen så fick skita i svenskan c, vilket kändes lite dumt, hatar att missa lektioner i skolan, men aja ibland så måste man.
kom hem tidigare än vad jag brukar redan vid halv fyra så det va ju gött. åkte ut till stallet nästan med en gång, för det skulle komma en tjej från kraft och kolla på hästarna om hon tycte de va i bra hull osså. och hon tyckte carizma va jättefin och att hon va jättebra i hullet, men hon skulle inte gå ner mer. men det vet jag ju själv så det va skönt att höra att man tycker samma. sen så sa hon att vi ska ge dom b-vitamin nu för tarmfloran och pälsen osså, sen så ska de även få mineraler efetrsom inte kraften täcker riktigt allt. hon sa även att man ska ge hästarna extra salt, och om de skulle få för mycket så kissar de ju bara ut det. det är ju sså svårt det där att veta om man ska ge dom salt lr inte för alla säger olika :/ men fick ju svar på det nu så det va bra.

red även en stund sen,blev dressyr på åkern idag och det gick la sådär, carizma va skitpigg idag med. sen så va det kålsvart så man såg inte ett piss, men hon bleb riden iallafall. kan ju bara tänka mig hut hon kommer va på hoppträningen i morgon, men ser fram emot det, känns som det va skitlängesen.
ska nog gå och lägga mig och läsa nu.

//jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar