torsdag 19 november 2009

torsdag

hej!
dagen idag har varit ett helvete kan jag ju bara säga, men går inte in på några detaljer. allt går verkligen åt helvete just nu som jag gör, fattar inte det. vad gör jag för fel?
åkte till ridskolan förut iallafall med carizma och red lite i det lilla ridhuset. hon har ju stått i två dagar nu pga av att det vart mycket i skolan sen så plus att det vart ett jädra skitväder, men kände att jag va tvungen att rida idag. red inte så hårt och fokuserade mest på att hon skulle gå i en låg och avslappnad form, ha en bra takt. blev ganska mycket lösgörande och hon gick kanon hela tiden.
åkte med susanne och elina dit för elina hade dressyrträning så då passade jag på att åka med, är så gött när man kan köra carizma och beauty ihop.

förövrigt så har carizma verkligen förvånat mig idag, hon brukar inte gå att spola benen på ute med en slang för hon kutar bara runt då och jag tappar tålamodet med en gång. men idag så provade jag igen och då höll jag henne och susanne spolade och först så kutade hon runt som vanligt men sen rätt som det va så bara hon stannade och stod sedan där hur snällt som helst och vi fortsatte att spola. haha va paffa vi blev, men duktig va hon. sen så skulle vi även ¨ka i deras transport och den harcarizma aldrig åkt i förut, men hon gick på utan problem, fick ju ha linan men det får man ju alltid så. men sen när vi skulle hem så gick hon bara rätt på. den hästen slutar aldrig förvåna alltså. :)

kan inte beskriva med ord hur mycket du betyder, utan dig skulle jag nog inte orka nu.... <33

//jenny

2 kommentarer:

  1. Hej! Vet inte om du är inne här nåt nu eftersom det var längesen du skrev här.. Det där ser ut som min gamla häst, köpte du henne av en tjej i Kungsbacka? Skriv gärna på min blogg eller nåt, skulle så gärna vilja veta hur hon har det och så.. Mvh Marie

    SvaraRadera
  2. Här är min mejl oxå: supermarree@hotmail.com

    SvaraRadera