onsdag 7 oktober 2009

blåsigt

fy sjutton vad det blåser ute nu, hatar det så in i helsike. blir så himmla frustrerad när jag cyklar till stallet osså blåser det så man nästan kör i diket. hatar det!
carizma fick stå idag iallafall, gick ju så bra i söndags och sen så gick hon kanoners i måndas på dressyren och skrittrunda igår, så det kunde hon behöva. sen så va la det lika bra när det blåste så, hon blir så stissig när det gör det.
menhar vart i stallet och mockat osså iallfall och lagt på ett nytt bandage med vitlök och olivilja, hoppas bara att det hjälper. har blivetlite värre nu, lr igår va det det, hon va till och med varm i benet, så får hoppas att hon inte kommer bli halt bara. sen så va även massören ute med första hjälpensprayet som är mot mugg, hoppas verkligen att det hjälper. är ju lite smidigare att spraya på än att lägga bandage varje kväll. sen så den där filen jag skrev om igår som jag skulle ge för att det slulle bli balans i tarmfloran som kanske har orsakat muggen så går det ingen vidare med den iallafall, hon tycker den luktar så j'dra äckligt och hon smákar inte ens på kraftfodret med den i så.. hmm vet ej vad jag ska götra, skiter nog i den.

har även hunnit med att åka till granngården och köpa foder, sen så städade jag mitt rum också, stolt... :D
ska snart äta hembakad pizz, och kolla på bonde söker fru. me like!

//jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar