söndag 11 oktober 2009

hoppning på åkern

hej!
hoppade med carizma idag på åkern och det gick verkligen superbra, trots att inte vädret va på våran sida. som alltid när jag ska hoppa så regnar det, och det gjhorde det idag med, men va bara lite dugg just när jag red så det va ju ändå skönt. men det är ju så tråkigt när det regnar för det blir ju ganska halt fort, men gick ganska bra ändå. hoppade typ samma som förra gången två bommar på sockerbitar med 8 m emellan (2 galoppsprång) och sen 8 m och en oxer denna gång istället för ett räcke. det är ju ganska kort med bara 8 m på två galoppsprång men tycker det funkar väldigt bra med carizma eftersom hon är väldigt pigg och då måste hon verkligen koncentrera sig på uppgiften och att gå lugnt annars så river hon och det tycker hon inte om.
men gick iallafall jättebra och de sista låg oxern på1,10 och det är nog vårat rekord tror jag. <3 och det bästa va verkligen att det kändes inte alls högt trodde typ bara det va 1 m lr nått när jag satt på men när jag hoppade av så såg jag att det va ju ändå ganska högt. asgött. hoppade som tusan idag gjorde hon, så ibland kan hon allt.

fick även mina efterlängtade heal and go skydd idag så får hoppas det kommer hjälpa, är ju bara så typiskt att man ska vänja in om ett tag först och det är ju lite krångligt eftersom hon ska ha dom på natten och jag vill ju inte att hon ska gå med dom i hagen:/ aja det löser sig la.

måste även få tag på leif nu för carizma måste skos och hon tappade även en framsko när jag red på åkern idag, men det va la för att det va så surt. hoppas bara atthan svarar på mitt sms, för han brukar ju inte va så bra på det... :P

//jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar