måndag 26 oktober 2009

fy tusan, det va nära ögat!

åkte ut till stallet för att rida ut en sväng på carizma. tänkte rida lite längre och galoppera ganska mycket, så hon kunde få springa av sig lite. så jag red mot long, lidköping och allt gick jättebra. hon gör ju sällan något när man rider ut osså och trafiksäker är hon. men galopperade iallafall på en grusväg och så plötsligt blev hon skiträdd för något i diket lr om det va på åkern, hann inte reagera. men hon hoppade till ganska rejällt ut på åkern och jag flög som en liten vante. carizma blev skiträdd och sprang iväg mot stora vägen och den är väldigt trafikerad vid fyra sådär för då har alla som åker från lidköping slutat jobbet. jag börjar kuta efter henne och är typ helt galen. det ända jag tänkte på va att hon kommer bli påkörd för alla kör som idioter där. men som tur va så stannade en bil och ställde sig tvärs över vägen och sen så stannade det en till och fick tag på henne. fick även låna hans mobiltelefon som ställde sig tvärs över vägen öfr att ringa pappa, så han och mamma kom och pappa gick med mig och carizma till stallet sen. hon klarade sig fint men blev nog väldigt chockad, men lugnade sig ganska snabbt. det va nog det absolut värsta jag varit med om i hela mitt liv tror jag. gud vet vad jag hade gjort om hon blivet påkörd, hade nog slängt mig framför en bil jag med då.

hoppas ni aldrig råkar ut för det här.

//jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar