tisdag 6 oktober 2009

sovmorgon

hej!
har sovmorgon idag och det är gött som tusan, slippa att stressa så mycket på morgonen. men tror ni att jag är piggare för att jag sovit längre lr, ne snarare tvärtom att jag är tröttare, sov ca 10 timmar i natt tror jag och det stämmer nog verkligen att man inte ska sova mer än nio timmar. men men lite kortare skoldag blir det ju iallafall..

har ett litett tips till er som har hästar med mugg, fick det i stallet igår av maria "esberg". och det va att man ska hälla på rikligt med fin olivolja, (får inte va någon billig) på bomull och sen lägga på krossad vitlök och sen lägga om som ett bandage över natten och sen upprepa. hon sa också att 9 av 10 av alla hästar som får mugg beror på att det är en störning i mag och tarmkanalen, kan va stressade, tävlat mycket lr så. så då kan man även testa att ge lite filmjölk i fodret varje dag. det hjälper till att få bakteriefloran "normal" igen..
anledningen till att jag tar upp detta är för att carizma har jättemycket mugg på vänster fram. så ska prova detta ikväll nu..

//jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar