söndag 4 oktober 2009

klubbhoppning

hej!
har vart klubbhoppning idag och det va den första för mig och carizma och det gick jättebra tycker jag.. :) hoppade 80 cm clearound och 90 cm km klass. i 80 cm så stannade hon på första hindret, men då blev det lite fel avstånd så hon kom ganska nära, men det va mitt fel. det är så dumt men om jag rider mot ett hinder och ser att avståndet inte kommer bli bra då slutar jag typ att rida iställer för att göra något, måste verkligen träna på det. men tillbaka till starten, resten utav banan va felfri, men kändes ändå inte 100 hon stog liksom emot varje hinder och kändes inte alls så bra. men det va ju första "tävlingen" så det va la förståligt. är iallafall nöjd med henne den starten.
sen så i 90 cm km klass så gick det så himmla bra är jättenöjd med henne, hon stannade två gånger på tysklandshindret men det va mitt fel för jag blev så glad när hon hoppade de rosa lådorna så att jag inte red ordentligt, men andra gången vet jag inte riktigt varför hon stannade men men. hon var iallafall mycket mer taggad till denna klass och det va kul. hon tog liksom tag i hindrena själv, hoppade som tusan gjorde hon.. så den klassen är jag supernöjd med.. <3
har vart en lång dag idag så känner mig förtjänt av en dusch nu, åkte till ridskolan vid halv nio och kom hem vid kvart i fyra och då va det en klass kvar.. :/ fattar inte varför det ska ta så lång tid, det va ju inte jättemycket starter tycker jag.

pappa filmade också så lägger kanske upp dom när jag lagt in dom på datan

ha det bra
//jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar